Veelgestelde vragen

Alle vragen op een rij

Heb je vragen voor GewoonGers? Kijk eens bij de veelgestelde vragen. Wie weet krijg je direct een antwoord! Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op per mail, telefonisch óf via onze social media kanalen. Wij reageren binnen een dag!

FAQ

  • Meestgestelde vragen

    • Is echt álles mogelijk?

      Er zijn natuurlijk uitzonderingen (in ons geval héél weinig). Als je jouw deur online bestelt, komen we vrijblijvend inmeten. Mocht jij bij die paar uitzonderingen horen, betaal je niks! Heb je een bijzondere situatie en twijfel je wat mogelijk is? Je kunt contact met ons opnemen of een offerte aanvragen. Stel ons op de hoogte van jouw wensen, bijvoorbeeld met behulp van een voorbeeldfoto of ontwerpschets. Wij adviseren waar nodig!

    • Wat is de levertijd bij GewoonGers?

      Afhankelijk van het producttype dat je kiest, hanteren wij verschillende levertijden. Voor alle producten bij GewoonGers geldt een levertijd van maximaal 2 maanden vanaf het moment van inmeten.

      Let op: kies je voor een deur in een andere kleur dan RAL 7021 (zwartgrijs)? In verband met leverproblemen kan het zijn dat jouw deur of wand 2 weken vertraging oploopt met de levering. Mocht dit zo zijn, nemen we uiteraard contact met je op.

    • In welke fase van de (ver)bouw komen jullie inmeten en monteren?

      Wij komen als één van de laatste in het bouwproces aan bod. Zodra de sparing gereed is (in de meeste gevallen betekent dit dat er gestuct is) en de vloer ligt. Hierna zullen wij langskomen voor het inmeten. Kies je voor een deur in je bestaande kozijn? Dan komen we inmeten zodra de vloer gereed is.

    • Waarom gebruiken jullie aluminium?

      Aluminium heeft 3 voordelen: de producten zijn ten eerste demontabel. Dit is handig voor grotere projecten, want deze kunnen we op locatie in elkaar zetten. Ten tweede is aluminium licht (in gebruik), waardoor bijvoorbeeld de deur in jouw bestaande kozijn óók vervangen kan worden. Ten derde is aluminium duurzaam. Meer weten over aluminium? Lees meer over de 3 voordelen van een aluminium deur óf over een staal look deur. Ben je enthousiast? Bekijk alle zwarte, aluminium deuren of alle aluminium puien.

    • Ik wil een deur tot het plafond, kan dat?

      Dit kan! Het is alleen mogelijk wanneer je een sparing tot aan het plafond hebt óf het oude kozijn wordt verwijderd. Standaard kozijnen zijn namelijk vaak voorzien van een bovenraampje en dorpel. De dorpel bovenin heeft de functie om het kozijn bovenin op de juiste afstand te houden. Wanneer je deze verwijdert, zal het kozijn instabiel worden en dus niet meer geschikt zijn om een deur in te plaatsen. Wij kunnen je kozijn met bovenraampje vervangen voor een deur met kozijn! Je vindt deze deur terug in de webshop (of lees meer over de opdekdeur met kozijn). Als je al een sparing hebt tot aan het plafond, kun je ook kiezen uit een taatsdeur, schuifdeur en deur met kozijn.

    • Ben ik aan standaard afmetingen gebonden?

      De webshop producten (productlijn Concept) worden geheel op maat gemaakt, maar hebben een minimum en maximum afmeting. Heb je een situatie die hiervan afwijkt? Kijk dan naar een extra paneel of deur óf vraag een vrijblijvende offerte aan, want wij zijn niet gebonden aan standaard afmetingen! Bekijk alle stalen deuren op maat.

      Minimum en maximum afmetingen van de webshop producten (Concept):

      • Deur voor in het kozijn – Een opdekdeur of stompe deur past in 99% van de gevallen in je bestaande kozijn. We komen hiervoor vrijblijvend inmeten.
      • Deur met kozijn – Breedte: maximaal 110 centimeter. Hoogte: maximaal 275 centimeter.
      • Enkele taatsdeurBreedte: minimaal 60 centimeter en maximaal 110 centimeter. Hoogte: minimaal 200 centimeter en maximaal 300 centimeter.
      • Enkele schuifdeur –  Breedte: minimaal 60 centimeter en maximaal 110 centimeter. Hoogte: minimaal 200 centimeter en maximaal 300 centimeter.
      • Enkel paneel Breedte: minimaal 20 centimeter en maximaal 110 centimeter. Hoogte: minimaal 200 centimeter en maximaal 300 centimeter.
    • Zijn prijzen inclusief inmeten, leveren en monteren?

      Ja, de prijzen zijn altijd volledig inclusief. We voorzien je graag van een zo gericht mogelijke offerte zonder extra kosten achteraf.

  • Producten & Mogelijkheden

    • Heeft mijn kozijn een standaard maat?

      Er zijn verschillende standaard kozijn maten en daar spelen we graag op in. Lees hier meer over standaard deurkozijn maten. Heeft jouw kozijn geen standaard afmetingen? Geen zorgen! GewoonGers maakt alle deuren per bestelling op maat, óók voor jouw eigen kozijn. Zo hoef je niet te verbouwen!

    • Hoe hou ik mijn deur of wand schoon?

      Jouw aluminium deur of wand met glas kan je het beste regelmatig schoonmaken. Wij hebben een blog geschreven over hoe je je deur of wand schoonmaakt. Wist je dat wij ook een eigen glasreiniger hebben? Je bestelt deze op de glasreiniger pagina.

    • Ik heb een bovenlicht. Wat zijn de opties?

      Kies je ervoor om je stalen kozijn met bovenlicht te verwijderen, dan heb je meerdere keuzes. Ten eerste kan je het bestaande kozijn vervangen door een nieuw kozijn, zonder bovenlicht. Wist je dat GewoonGers dit voor je kan doen, zonder beschadigingen aan vloer en muur? Daarnaast kan je jouw stalen kozijn met bovenlicht verwijderen en de muur af (laten) stuken. Je hebt daarna ook de keuze om een taatsdeur of schuifdeur te plaatsen. Lees meer over het verwijderen van een bovenlicht.

    • Ik wil een deur voor de badkamer. Wat is er mogelijk?

      Wat betreft type deur ligt het eraan wat jouw huidige situatie is én wat je wensen zijn. Wil je de deur bijvoorbeeld op slot kunnen doen? Dan heb je de keuze uit een opdekdeur of stompe deur voor het huidige kozijn óf een opdekdeur met kozijn. Verder heb je de keuze uit verschillende glassoorten, die je meer privacy bieden. Denk aan matglas of rook matglas voor gedeeltelijke privacy (hierbij zie je contouren wanneer de ruimte verlicht is en je dicht op de deur staat) of aan aluminium beplating in dezelfde kleur als het profiel voor 100% privacy. Lees het artikel Stalen wc- en badkamer deuren voor meer informatie.

    • Ik wil een deur voor mijn wc. Kan dat?

      Ja, GewoonGers biedt ook deuren aan die geschikt zijn voor een toilet. Denk aan toiletbeslag en aluminium beplating voor volledige privacy. Lees het artikel Stalen wc- en badkamer deuren voor meer informatie.

    • Ik wil een eigen ontwerp deur. Kan dat?

      Ja, dat kan! Binnen onze productlijn Eigenwijs ontwerp jij je eigen deur. Je voegt zelf het aantal liggers toe, waardoor je de glasindeling zelf bepaalt. Je betaalt een toeslag van € 150,- per onderdeel voor een eigen ontwerp. Je geeft tijdens het ontwerp alvast een inschatting van de hoogte en breedte van je product. Geen zorgen: wij komen alles nog tot op de millimeter bij je inmeten.

      Zie jij het nóg iets anders voor je dan Eigenwijs? Heb je bijvoorbeeld een unieke situatie waar een deur of wand geplaatst moet worden óf heb je een ander product of andere kleur in gedachten? Dan denken wij graag met je mee. In dit geval valt jouw wens waarschijnlijk in onze productlijn OnbegrensdVraag in dit geval een offerte aan.

    • Ik wil een stalen deur in het brons. Kan dat?

      Ja, dat kan! In de webshop stel je jouw eigen deur samen. Bij de profielkleuren heb je de keuze uit maar liefst 11 kleuren, waaronder brons. Meer inspiratie? Bekijk bronzen, stalen deuren.

    • Ik wil een stalen deur in het goud. Kan dat?

      Ja, dat kan! In de webshop stel je jouw eigen deur samen. Bij de profielkleuren heb je de keuze uit maar liefst 11 kleuren, waaronder goud. Meer inspiratie? Bekijk gouden, stalen deuren.

    • Ik wil een stalen deur in het groen. Kan dat?

      Ja, dat kan! In de webshop stel je jouw eigen deur samen. Bij de profielkleuren heb je de keuze uit maar liefst 11 kleuren, waaronder groen (olijf). Meer inspiratie? Bekijk groene, stalen deuren.

    • Ik wil een stalen deur in het zwart. Kan dat?

      Ja, dat kan! In de webshop stel je jouw eigen deur samen. Bij de profielkleuren heb je de keuze uit maar liefst 11 kleuren, waaronder grijs zwart én gitzwart. Meer inspiratie? Bekijk zwarte, stalen deuren.

    • Ik wil een taatsdeur. Hoe werkt dat?

      Natuurlijk wil je een taatsdeur! Ze zijn ontzettend handig en trendy. Voordat je een taatsdeur aanschaft, zijn er een paar dingen om rekening mee te houden. Lees hier alles wat je moet weten!

    • Kan ik glasreiniger bestellen?

      Zeker! Op de glasreiniger pagina zie je welke pakketten wij aanbieden. Je bestelt hier ook direct jouw benodigde spullen.

    • Verkopen jullie ook cadeaukaarten?

      Ja! De GewoonGers cadeaukaarten zijn er in verschillende waardes en kun je online bestellen óf kopen in de showroom. Klik hier om meer informatie te lezen over de cadeaukaart.

    • Wat is de levertijd van een cadeaukaart?

      Alle cadeaukaarten worden na bestelling binnen 3 werkdagen verzonden via PostNL. Houd rond de feestdagen rekening met eventuele vertraging. Je kunt natuurlijk ook altijd je cadeaukaart in de showroom kopen!

    • Wat is een stelprofiel?

      Een stelprofiel is een extra stukje profiel dat aan de zijkant van een taatsdeur wordt geplaatst door verschillende redenen. Ten eerste is een stelprofiel geschikt wanneer je plinten hebt die je niet weg wilt halen, of je sparing wat verloop heeft én je wilt geen grote rand tussen deur en muur. Ten tweede wordt een stelprofiel geplaatst als je bijvoorbeeld achter de deur anders geen ruimte hebt om de draai te maken.

      We begrijpen ook dat je een stelprofiel niet mooi vindt aan je muur. Wist je dat we ook stelprofielen ín de deur hebben? Zo heb je geen profiel aan je muur, maar passen we het profiel in onze deur zo aan, zodat het verloop van jouw sparing geen problemen vormt. Ben je benieuwd naar hoe dit eruitziet? Vraag het één van onze collega’s of kom eens langs in de showroom.

    • Wat is softclose?

      Softclose is een extraatje wat in de schuifdeuren van GewoonGers wordt verwerkt. Als jouw schuifdeur is voorzien van softclose dan wordt de deur bij sluiten afgeremd. Het laatste stukje sluit de deur uit zichzelf én altijd zachtjes. Meer weten over softclose? Klik dan hier.

    • Zagen jullie ook plinten weg?

      Als je een paneel of taatsdeur kiest, dan zagen wij soms een plint weg. Wij zagen alléén een plint weg als dit een houten óf mdf plint is.
      Let op: door het nieuwe stelprofiel in de taatsdeur zelf zal het vrijwel nooit meer nodig zijn om een plint weg te halen. Dit zal ook tijdens de inmeetafspraak met je besproken worden.

    • Wat is het verschil tussen een opdekdeur en stompe deur?

      Hoewel beide deuren in een kozijn geplaatst worden, zit er een verschil tussen stompe deuren en opdekdeuren. Een stompe deur valt volledig ín het kozijn. De zijkanten van een stompe deur zijn vlak, zodat de stompe deur geheel in het kozijn kan vallen. Je ziet de naden tussen de deur en het kozijn zitten als de stompe deur in gesloten stand staat. Een opdekdeur valt óver het kozijn heen, waardoor de naden tussen deur en kozijn in gesloten stand niet zichtbaar zijn. Een opdekdeur heeft dus eigenlijk een ‘rand’ die over het kozijn heen valt. Lees meer over het verschil tussen een opdekdeur en stompe deur.

    • Hebben jullie ook deuren inclusief kozijn?

      Ja! We hebben een kozijn met opdekdeur in ons assortiment. Deze kan eventueel helemaal tot aan je plafond! Wil je hier meer over weten? Lees dan alles over het plafondhoge kozijn met deur.

    • Hoe zien de profielen eruit?

      Als je kiest voor onze voorgeselecteerde webshopproducten (productlijn Concept), dan wordt je product met plat profiel geleverd. Dit heet het Identiek profiel.

      Ga je voor een product geheel naar eigen wens (productlijn Onbegrensd), dan worden er profielen met neuszijde gemonteerd. Dit heet het Authentiek profiel. De achterkant van dit profiel is plat.

      Authentiek profiel GewoonGers

      Heb je een specifieke voorkeur voor een profiel? Neem dan contact met ons op.

    • Ik wil mijn kozijn verven. Welke verf heb ik nodig?

      Als je een zwartgrijze deur hebt uitgekozen voor in je bestaande kozijn en je wilt je kozijn graag in dezelfde kleur hebben, dan kun je voor een GewoonGers verfset kiezen. Deze optie vink je in de webshop aan onder ‘Extra opties’ óf bestel ‘m los. Meer weten? Lees hier alles over de GewoonGers verfset.

    • Maken jullie ook ensuite deuren?

      Zeker! Een ensuite bestaat meestal uit een dubbele schuifdeur. Deze vind je terug in onze webshop: de deur wordt altijd op maakt gemaakt voor jouw situatie. Bij een ensuite deur kies je ervoor om ‘m weg te laten vallen in een muur óf voor of achter de muur te plaatst, zodat de deur altijd in zicht is. Het tweede is gebruikelijker bij ons. Wil je liever voor de eerste optie gaan? Neem dan contact met ons op, hier zijn namelijk een aantal voorwaarden voor van toepassing. Verder heb je ook de keuze om voor een slanke, dubbele taatsdeur te gaan: deze deur kan aan 2 kanten opengezet worden.

    • Kan ik ook een valdorpel laten toevoegen aan mijn deur?

      Als je voor één van onze webshopproducten (productlijn Concept) gaat, dan is het toevoegen van een valdorpel niet mogelijk. Als je een Onbegrensd product afneemt, kan je wél voor een valdorpel kiezen. Dit kan je in je offerte aanvragen óf aangeven bij één van onze collega’s.

    • Wat voor glas gebruiken jullie?

      Wij gebruiken gelaagd 33.1 veiligheidsglas. Dit glas bestaat uit 2 lagen glas en 1 laag folie. Dit is heel veilig glas, omdat het heel moeilijk te breken is. Als het glas toch breekt, dan blijft het aan elkaar zitten door de folie die ertussen zit. Je hebt dus geen last van onveilige scherven.

    • Wat is een opdekdeur?

      Een opdekdeur is een binnendeur die gedeeltelijk over het kozijn heen valt. Meer informatie vind je in dit artikel.

    • Wat is een stompe deur?

      Een stompe deur is een deur voor in het kozijn. Als je de deur sluit, dan valt een stompe deur helemaal ín het kozijn. Lees meer over deze deur in het artikel Wat is een stompe deur?

    • Wat is een schuifdeur?

      Een schuifdeur is een deur die je niet draait, maar schuift. Dit gebeurt via een rails. Bij GewoonGers wordt de schuifdeur altijd gemonteerd met rails én softclose. Meer informatie over schuifdeuren vind je hier.

    • Wat is een taatsdeur?

      Een taatsdeur is een deur die aan de onder- en bovenkant scharniert. Hij valt niet in een kozijn, maar in een afgewerkte sparing. Je kunt ‘m daarom ook aan beide kanten openen. Lees hier meer over taatsdeuren.

    • Waarom gebruiken jullie aluminium?

      Aluminium heeft 3 voordelen: de producten zijn ten eerste demontabel. Dit is handig voor grotere projecten, want deze kunnen we op locatie in elkaar zetten. Ten tweede is aluminium licht (in gebruik), waardoor bijvoorbeeld de deur in jouw bestaande kozijn óók vervangen kan worden. Ten derde is aluminium duurzaam. Meer weten over aluminium? Lees meer over de 3 voordelen van een aluminium deur óf over een staal look deur. Ben je enthousiast? Bekijk alle zwarte, aluminium deuren of alle aluminium puien.

    • Maken jullie ook buitendeuren?

      Nee, daar kunnen we je helaas niet mee helpen! GewoonGers is uitsluitend gespecialiseerd in maatwerk wanden, puien en deuren voor het interieur.

    • Wat is een U vormige handgreep?

      De U vormige handgreep is een handige en stoere deurgreep die op al onze deuren toegepast kan worden. Wil je hier meer van zien en wil je weten hoe je deze deurgreep bestelt? Lees dan dit artikel eens.

       

    • Kan ik een U vorm handgreep aan mijn opdekdeur toevoegen?

      Ja, dit kan! In dit geval sluit je deur door middel van een magneetsluiting. Dit geeft je deur een taatsdeur gevoel. Wil je meer zien en/of weten? Lees dan het artikel Opdekdeuren met handgreep eens. Let op: stompe deuren leveren wij niet met U greep.

    • Ik wil een deur tot het plafond, kan dat?

      Dit kan! Het is alleen mogelijk wanneer je een sparing tot aan het plafond hebt óf het oude kozijn wordt verwijderd. Standaard kozijnen zijn namelijk vaak voorzien van een bovenraampje en dorpel. De dorpel bovenin heeft de functie om het kozijn bovenin op de juiste afstand te houden. Wanneer je deze verwijdert, zal het kozijn instabiel worden en dus niet meer geschikt zijn om een deur in te plaatsen. Wij kunnen je kozijn met bovenraampje vervangen voor een deur met kozijn! Je vindt deze deur terug in de webshop (of lees meer over de opdekdeur met kozijn). Als je al een sparing hebt tot aan het plafond, kun je ook kiezen uit een taatsdeur, schuifdeur en deur met kozijn.

    • Ik heb plinten, maar wil een taatsdeur. Hoe ga je daarmee om?

      Bij opstaande plinten krijgen wij vaak de vraag hoe we de taatsdeur daarop aanpassen. Je wilt natuurlijk geen grote kieren tussen de wand en deur. We beschikken over extra stelprofielen in hetzelfde materiaal als de deur. Deze kun je extra bijbestellen. Hierbij hoef je dus geen rekening te houden met het verwijderen van aanwezige plinten. De plinten blijven intact en wij plaatsen het stelprofiel erop.

      We begrijpen ook dat je een stelprofiel niet mooi vindt aan je muur. Wist je dat we ook stelprofielen ín de deur hebben? Zo heb je geen profiel aan je muur, maar passen we het profiel in onze deur zo aan, zodat het verloop van jouw sparing geen problemen vormt. Ben je benieuwd naar hoe dit eruitziet? Vraag het één van onze collega’s of kom eens langs in de showroom.

    • Ik heb vloerverwarming! Kan ik nog steeds bij GewoonGers bestellen?

      Geen probleem! Vaste wandonderdelen kunnen wij ook verlijmen op de vloer in plaats van boren. Voor taatsdeuren dienen we in elk geval 8 millimeter te kunnen boren, meer niet! Wij ondervinden dus geen hinder van vloerverwarming.

    • Ik wil een witte, stalen deur. Kan dat?

      Zeker, wij leveren al onze deuren ook in het wit! Twijfel je nog welke kleur je wilt of wil je meer weten over onze witte deuren? Lees hier verder. Óf bekijk alle witte deuren.

    • Houden jullie ook rekening met de scharnieren in mijn kozijn?

      Voor een opdekdeur of stompe deur houden we altijd rekening met de scharnieren die al in het kozijn zitten. Het maakt dus niet uit of er 2 of 3 scharnieren in de deur zitten! Tijdens de inmeetafspraak kijken wij wat we nodig hebben voor de productie. Heb je nog geen scharnieren in je kozijn? Vink dan ‘Scharniervoorbereiding’ aan in de webshop, dan houden wij daar alvast rekening mee.

    • Ben ik aan standaard afmetingen gebonden?

      De webshop producten (productlijn Concept) worden geheel op maat gemaakt, maar hebben een minimum en maximum afmeting. Heb je een situatie die hiervan afwijkt? Kijk dan naar een extra paneel of deur óf vraag een vrijblijvende offerte aan, want wij zijn niet gebonden aan standaard afmetingen! Bekijk alle stalen deuren op maat.

      Minimum en maximum afmetingen van de webshop producten (Concept):

      • Deur voor in het kozijn – Een opdekdeur of stompe deur past in 99% van de gevallen in je bestaande kozijn. We komen hiervoor vrijblijvend inmeten.
      • Deur met kozijn – Breedte: maximaal 110 centimeter. Hoogte: maximaal 275 centimeter.
      • Enkele taatsdeurBreedte: minimaal 60 centimeter en maximaal 110 centimeter. Hoogte: minimaal 200 centimeter en maximaal 300 centimeter.
      • Enkele schuifdeur –  Breedte: minimaal 60 centimeter en maximaal 110 centimeter. Hoogte: minimaal 200 centimeter en maximaal 300 centimeter.
      • Enkel paneel Breedte: minimaal 20 centimeter en maximaal 110 centimeter. Hoogte: minimaal 200 centimeter en maximaal 300 centimeter.
    • Hebben jullie ook voorraadproducten?

      Deuren en wanden worden per bestelling op maat gemaakt. Daarom hebben wij profielen altijd op voorraad in lange lengtes. Pas als er ingemeten is, weten we exact wat we mogen gaan produceren. Vandaar onze levertijden. Soms hebben we ook ‘tweede kans’ deuren. Deze deuren zijn bijvoorbeeld gebruikt voor presentatie in de showroom, een fotoshoot of op een beurs. Eens in de zoveel tijd verzamelen we al deze deuren en maken er een leuke SALE van! Houd hiervoor onze social media kanalen in de gaten.

    • Welke kleur gebruiken jullie voor de deur?

      De kleur die wij standaard hanteren is RAL 7021, mat. Een zeer donkergrijze kleur voorzien van een grove structuur. Dat maakt de profielen extra robuust van uiterlijk en natuurlijk zeer krasvast. Bekijk alle zwarte deuren. Naast zwart hebben wij nog 10 andere kleuren in de webshop, zoals wit, brons, grijs, goud en groen. Heb je een andere kleur in gedachte? Vraag dan een offerte aan.

    • Hoe weet ik of mijn kozijn geschikt is voor jullie deuren?

      In 99% van alle gevallen is een kozijn geschikt voor onze deuren. Wij produceren de deuren namelijk áltijd per bestelling op maat. Bij het inmeten bepalen wij direct of jouw kozijn geschikt is of niet. Ook kunnen we je instructies geven om het kozijn geschikt te maken indien dit (nog) niet het geval is.

      Is jouw kozijn niet geschikt en heb je wel al een aanbetaling gedaan? Dan storten we de aanbetaling binnen enkele werkdagen terug op jouw rekening.

    • Kan mijn kozijn het gewicht van die ‘zware deur’ wel aan?

      Jazeker! De opdek- en stompe kozijnen zijn zo gemaakt dat deze te allen tijde minimaal 50 kilo aan gewicht kunnen dragen. Onze grootste en zwaarste deur voor het bestaande kozijn weegt 36 kilo. De deur moet dus nog heel wat kilo’s aankomen, wil hij uit het kozijn zakken. Geen zorgen dus!

    • Moeten wij onze deuropening aanpassen voor jullie deuren?

      Nee hoor, wij passen onze deur gewoon aan op de beschikbare ruimte. Alle deuren worden namelijk per bestelling op maat gemaakt, wel zo handig om daar dan direct op in te spelen!

    • Verwijderen jullie ook kozijnen?

      Als je je oude, stalen kozijn wilt vervangen door een kozijn met deur van GewoonGers, is dit mogelijk. Wij doen dit dus alleen als we een nieuw kozijn gaan plaatsen, niet als je je kozijn wilt vervangen door een taatsdeur of schuifdeur. Houten kozijnen verwijderen we niet!

    • Waar komt de naam Concept vandaan?

      Onder Concept vallen onze voorgeselecteerde modellen. Deze vind je allemaal in de webshop terug. Bij een Concept product bieden we je de keuze uit 3 glasindelingen, 2 profielkleuren, 6 glassoorten én de keuze uit een aantal deurbeslagen.

      Dit verklaart dan ook de naam Concept: wij hebben het concept neergelegd en jij vult het verder in! Bekijk hier meer.

    • Wat is Eigenwijs?

      De productlijn Eigenwijs is een uitbreiding op de Concept productlijn. Je ontwerpt binnen de Eigenwijs-lijn online jouw deur: jíj bepaalt hoeveel liggers er komen én waar. Je geeft zelf een inschatting van de hoogte en breedte van jouw deur of wand (geen zorgen: wij komen je product nog bij je inmeten). Verder heb je de keuze uit maar liefst 11 kleuren profielen! Jij bent dus echt de ontwerper in dit verhaal.

      Wil je liever een bestaand model uit de Concept productlijn, maar in een andere kleur? Dat kan ook gewoon.

    • Wat is Onbegrensd?

      Binnen deze productlijn ben jíj de ontwerper. Wij laten ons graag uitdagen en laten ons niet binden aan standaardiseringen. Heb jij een uniek ontwerp in gedachten? Wil jij binnen jouw wand of deur exact dezelfde belijning als in de buitenpui of als in de maatwerk kast? Dan zit je hier helemaal goed! We denken graag met je mee, dus stel ons op de hoogte van jouw wensen. Dat kan digitaal (via de mail of een offerte) of door middel van een afspraak in onze showroom via onze contactpagina.

  • Prijzen & Betalen

    • Doen jullie ook aan korting?

      Wij hebben elk jaar sample sale deuren in ons assortiment: dit zijn deuren die gebruikt zijn in de showroom, voor fotoshoots óf deuren die niet de goede maat hadden voor de bestelling. Bekijk eerst de spelregels, meet je kozijn of sparing op en zoeken maar! De deur wordt, helemaal klaar voor gebruik, bij je afgeleverd. Jij hoeft ‘m alleen nog maar te monteren.

    • Welke betaalmogelijkheden zijn er?

      Als jij tijdens de inmeetafspraak beslist dat je graag doorgaat met het bestelproces, dan krijg je via de mail een iDeal-link toegestuurd. Je betaalt dus in jouw veilige omgeving, wel zo fijn! Je krijgt de keuze om op dat moment 10% aan te betalen. In dat geval voldoe je de rest van het bedrag na de montage-afspraak. Je kunt ook direct het volledige bedrag voldoen. Je krijgt bij deze keuze 2% korting op het totaalbedrag!

    • Een vaste prijs voor jullie producten? Ongeacht de maat?

      Dat klopt! De profielen hebben wij in lange lengtes op voorraad en onze productielijn is zo ingericht, dat we producten kunnen leveren van maximaal 300cm hoog en 110cm breed. Voor de meeste woningen kom je hier goed mee uit. Is jouw woning (of werkruimte) een uitzondering op deze regel? Laat je dan eens inspireren door onze projecten binnen de Onbegrensd-lijn. Hiervoor wordt een offerte op maat opgesteld. Bekijk de verschillende mogelijkheden voor een aluminium deur op maat.

    • Zijn alle genoemde prijzen op de website inclusief btw?

      Ja, alle prijzen die wij via de website en bestelomgeving communiceren zijn inclusief 21% btw. De prijs die je ziet, is de prijs die je betaalt. Inmeten en monteren zitten er namelijk ook bij inbegrepen.

    • Zijn prijzen inclusief inmeten, leveren en monteren?

      Ja, de prijzen zijn altijd volledig inclusief. We voorzien je graag van een zo gericht mogelijke offerte zonder extra kosten achteraf.

  • Proces & Service

    • Is echt álles mogelijk?

      Er zijn natuurlijk uitzonderingen (in ons geval héél weinig). Als je jouw deur online bestelt, komen we vrijblijvend inmeten. Mocht jij bij die paar uitzonderingen horen, betaal je niks! Heb je een bijzondere situatie en twijfel je wat mogelijk is? Je kunt contact met ons opnemen of een offerte aanvragen. Stel ons op de hoogte van jouw wensen, bijvoorbeeld met behulp van een voorbeeldfoto of ontwerpschets. Wij adviseren waar nodig!

    • Wat is de levertijd bij GewoonGers?

      Afhankelijk van het producttype dat je kiest, hanteren wij verschillende levertijden. Voor alle producten bij GewoonGers geldt een levertijd van maximaal 2 maanden vanaf het moment van inmeten.

      Let op: kies je voor een deur in een andere kleur dan RAL 7021 (zwartgrijs)? In verband met leverproblemen kan het zijn dat jouw deur of wand 2 weken vertraging oploopt met de levering. Mocht dit zo zijn, nemen we uiteraard contact met je op.

    • In welke fase van de (ver)bouw komen jullie inmeten en monteren?

      Wij komen als één van de laatste in het bouwproces aan bod. Zodra de sparing gereed is (in de meeste gevallen betekent dit dat er gestuct is) en de vloer ligt. Hierna zullen wij langskomen voor het inmeten. Kies je voor een deur in je bestaande kozijn? Dan komen we inmeten zodra de vloer gereed is.

    • Hoe gaat het bestelproces in zijn werk?

      Van bestelling tot de deur in je huis: je vindt die informatie hier.

    • Ik wil een stalen ensuite op een moeilijk bereikbare plek. Kan dat?

      Zeker! GewoonGers werkt middels een modulair op te bouwen systeem. Dat wil zeggen dat alle profielen en glaspanelen apart op locatie aangeleverd kunnen worden en dan ter plekke in elkaar worden gezet. Dit maakt dat wij op vrijwel iedere locatie kunnen leveren: of je nu een kleine lift hebt en op de achtste verdieping woont of een smalle wenteltrap naar de tweede verdieping hebt. Wij bekijken tijdens de inmeetafspraak de situatie. Mochten wij je product ter plekke op moeten bouwen, rekenen we € 150,- extra per deur en/of paneel. Dit wordt tijdens de inmeetafspraak met je besproken. Bekijk alle stalen ensuite deuren.

    • Ik wil een stalen wand op een moeilijk bereikbare plek. Kan dat?

      Zeker! GewoonGers werkt middels een modulair op te bouwen systeem. Dat wil zeggen dat alle profielen en glaspanelen apart op locatie aangeleverd kunnen worden en dan ter plekke in elkaar worden gezet. Dit maakt dat wij op vrijwel iedere locatie kunnen leveren: of je nu een kleine lift hebt en op de achtste verdieping woont of een smalle wenteltrap naar de tweede verdieping hebt. Wij bekijken tijdens de inmeetafspraak de situatie. Mochten wij je product ter plekke op moeten bouwen, rekenen we € 150,- extra per deur en/of paneel. Dit wordt tijdens de inmeetafspraak met je besproken. Bekijk alle stalen wanden.

    • Wanneer weten wij het moment van levering?

      Nadat GewoonGers jouw bestelling heeft ingemeten, kunnen we exact zeggen wanneer de levering en montage plaatsvindt. Houd, afhankelijk van het bestelde product, rekening met een levertijd van maximaal 2 maanden. Je kiest zelf de datum uit via een link die je toegestuurd krijgt.

    • Hoe krijg ik zo’n gerse deur in huis?

      Zo’n gerse deur kun je bestellen via onze webshop, maar natuurlijk ook in de showroom! Je maakt een showroomafspraak via onze contactpagina. Heb je hulp of advies nodig, kun je ons ook even bellen natuurlijk.

    • Waar worden jullie producten gemaakt?

      Zoals de naam al doet vermoeden, produceren wij een Nederlands product. In Vlaardingen om precies te zijn! Hier maken wij al onze producten zelf. Productie, kantoor en showroom zijn allen onder één dak gevestigd. Vanuit de showroom kijk je direct de productieruimte in: ‘de open keuken van GewoonGers’ noemen wij dit ook wel!

    • Leveren jullie door geheel Nederland?

      Jazeker! Wij leveren door het gehele vasteland. Soms leveren we zelfs projecten op de Waddeneilanden of in het buitenland. Heb je een huis op de Waddeneilanden of in het buitenland? Neem dan even contact op via info@gewoongers.nl.

    • Wat is de levertijd van Concept producten?

      De levertijd op deze producten is maximaal 2 maanden. De levertijd gaat in vanaf het moment van inmeten. Na inmeten ontvang je een uitnodiging per mail om zelf een montagedatum te kiezen.

    • Wat is de levertijd van Onbegrensd producten?

      De levertijd op deze deuren is ongeveer 6 werkweken en gaat in vanaf het moment van inmeten. Na inmeten ontvang je een uitnodiging per mail om zelf een montagedatum te kiezen.

    • Niet tevreden? Geld terug.

      Wij komen jouw bestelde deur of wand bij je thuis monteren. Hoewel we het ons niet kunnen voorstellen, is het mogelijk dat je niet tevreden bent met het eindresultaat. Geef je dit binnen 30 dagen ná montagedatum schriftelijk aan ons door? We willen je graag tegemoetkomen. Dit doen we als volgt: we gaan eerst het gesprek met je aan om tot een passende oplossing voor je huidige product te komen. Zie je de oplossing écht niet zitten? Dan heb je eenmalig het recht om jouw bestelde product te laten demonteren door ons. Je krijgt het bedrag dat je over hebt gemaakt terug op je rekening. Hou wel in de gaten dat schade, die is ontstaan bij de montage én demontage, niet voor rekening is van GewoonGers. Bij schade kan je denken aan oude deuren of kozijnen die we tijdens montage hebben afgevoerd en niet meer terug kunnen halen of een gat in je plafond en/of vloer voor de schroeven van een geplaatste taatsdeur.

      Neem contact met ons op via klantenservice@gewoongers.nl of bel op 010-3072889 om jouw mogelijkheden te bespreken.

  • Contact

    • Wat zijn jullie openingstijden?

      De actuele openingstijden van de GewoonGers showroom kun je hier terugvinden.

    • Is er een showroom waar ik producten kan bekijken?

      Ja, onze showroom is gevestigd in Vlaardingen en open van maandag tot en met zaterdag. Klik hier voor de actuele openingstijden. Het inplannen van een afspraak is niet verplicht, maar wel aan te raden zodat we je van persoonlijk advies kunnen voorzien. Het kan soms erg druk zijn!

    • Zijn jullie gesloten tijdens vakanties?

      Nee! Zelfs tijdens de bouwvakantie en kerstvakantie ben je van harte welkom bij ons. Kijk voor de actuele openingstijden op de contactpagina. Hier vind je ook dagen dat de showroom gesloten is (de uitzonderingen)!

    • Komen jullie ook bij me langs voor advies?

      Tijdens een inmeetafspraak bij je thuis geven wij advies en nemen we samples mee, zodat je zelf even kunt voelen en zien hoe zo’n GewoonGers product eruit komt te zien. Wil je dan van je bestelling afzien, dan is dat kosteloos mogelijk. Ben je wel overtuigd, dan meten we jouw deur in én kunnen we de bestelling afronden. Je kunt voor en tijdens de inmeetafspraak ook je gewenste product nog wijzigen.

    • Ik wil een klacht indienen bij GewoonGers. Hoe pak ik dit aan?

      Klachten zien we liever niet, maar nemen wij zo snel mogelijk in behandeling. Heb je een klacht die je wilt indienen bij GewoonGers? Dan kan dit via het klachtenformulier op de website. Vul het formulier zo volledig mogelijk in om een snelle verwerking te bevorderen. GewoonGers zal je binnen 2 werkdagen bellen om inhoudelijk op je klacht te reageren. Mocht je niet opnemen, sturen we je een mail.

      Mocht je het als consument niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

      Voor zowel consumenten als zakelijke klanten geldt dat zij, indien zij niet tevreden zijn over de afhandeling van de klacht, de klacht tevens ter bemiddeling kunnen voorleggen aan Thuiswinkel, voor consumenten via www.sgc.nl en voor zakelijke klanten via www.thuiswinkel.org.

       

Staat jouw vraag er niet tussen?

Voor meer informatie kun je contact opnemen via e-mail of telefonisch via 010 – 307 28 89