Veelgestelde vragen

Alle gerse vragen op een rij

Heb je vragen voor GewoonGers? Kijk dan eerst hieronder, bij de veelgestelde vragen. Misschien krijg je dan al direct een antwoord. Mocht jouw vraag er niet tussen staan, neem dan even contact met ons op per mail, telefonisch of via onze social media kanalen. Wij reageren binnen een dag!

FAQ

  • Top 3

    • Is echt álles mogelijk?

      Er zijn natuurlijk uitzonderingen (in ons geval héél weinig). Stel ons op de hoogte van jouw wensen, bijvoorbeeld met behulp van een voorbeeldfoto of ontwerpschets. Wij adviseren waar nodig!

    • Is er een showroom waar ik producten kan bekijken?

      Ja, onze showroom is gevestigd in Vlaardingen en open van maandag tot en met zaterdag. Klik hier voor de actuele openingstijden. Het inplannen van een afspraak is niet verplicht, maar wel aan te raden zodat we je van persoonlijk advies kunnen voorzien. Het kan soms erg druk zijn!

    • Wat is de levertijd bij GewoonGers?

      Afhankelijk van het producttype wat je kiest, hanteren wij verschillende levertijden. Voor producten uit de Eenvoud- en Identiek collectie is er een levertijd van 1 maand na inmeten. Voor producten uit de Onbegrensd collectie (dus jouw eigen ontwerp), hanteren we een levertijd van 5 à 6 werkweken vanaf inmeten.

  • Algemeen

    • Zijn alle genoemde prijzen op de website inclusief BTW?

      Ja, alle prijzen die wij via de website en bestelomgeving communiceren zijn inclusief 21% BTW. Tevens kun je ervan uitgaan dat deze prijzen ook reeds de kosten voor inmeten, leveren en monteren bevatten.

    • 4 tot 6 weken levertijd? Hebben jullie het zo rustig dan?

      Integendeel! Kom eens langs in onze productie en je zult direct begrijpen waarom wij de maatwerk deuren in korte tijd kunnen leveren. Wij hebben een grote productie capaciteit  en voldoende mensen die allemaal dezelfde kwaliteit willen leveren.

    • Ben ik aan standaard afmetingen gebonden?

      Nee hoor, al onze producten worden per bestelling volledig op maat gemaakt. Zelfs de deuren die je via de webshop bestelt!

    • Ik heb plinten, maar wil een taatsdeur. Hoe ga je daarmee om?

      Bij opstaande plinten krijgen wij vaak de vraag hoe we de taatsdeur daarop aanpassen. Je wilt natuurlijk geen grote kieren tussen de wand en deur. We beschikken over extra stelprofielen in hetzelfde materiaal als de deur. Deze kun je extra bijbestellen. Hierbij hoef je dus geen rekening te houden met het verwijderen van aanwezige plinten. De plinten blijven intact en wij plaatsen het stelprofiel erop.

    • Ik wil een deur tot het plafond, kan dat?

      Helaas kan dit niet altijd. Dat is alleen mogelijk wanneer het oude kozijn wordt verwijderd. Standaard kozijnen zijn vaak voorzien van een bovenraampje en dorpel. De dorpel bovenin heeft de functie om het kozijn bovenin op de juiste afstand te houden. Wanneer je deze verwijderd, zal het kozijn instabiel worden en dus niet meer geschikt om een deur in te plaatsen.

    • In welke fase van de (ver)bouw komen jullie inmeten en monteren?

      Wij komen als één van de laatste in het bouwproces aan bod. Zodra de sparing gereed is, in de meeste gevallen betekend dit dat er gestuct is en doe vloer ligt. Dan zullen wij langskomen voor het inmeten en later voor het plaatsen. Kies je voor een deur uit de ‘Eenvoud’ collectie? Dan komen we inmeten zodra de vloer gereed is.

    • Is er een showroom waar ik producten kan bekijken?

      Ja, onze showroom is gevestigd in Vlaardingen en open van maandag tot en met zaterdag. Klik hier voor de actuele openingstijden. Het inplannen van een afspraak is niet verplicht, maar wel aan te raden zodat we je van persoonlijk advies kunnen voorzien. Het kan soms erg druk zijn!

    • Ik wil een klacht indienen bij GewoonGers. Hoe pak ik dit aan?

      Klachten zien we liever niet, maar nemen wij zo snel mogelijk in behandeling. Heb je een klacht die je wilt indienen bij GewoonGers? Dan kan dit via het klachtenformulier op de website. Vul het formulier zo volledig mogelijk in om een snelle verwerking te bevorderen. GewoonGers neemt op werkdagen binnen 48 uur contact met je op.

    • Moeten wij onze deuropening aanpassen voor jullie deuren?

      Nee hoor, wij passen onze deur gewoon aan op de beschikbare ruimte. Alle deuren worden namelijk per bestelling op maat gemaakt, wel zo handig om daar dan direct op in te spelen!

    • Wat is de levertijd bij GewoonGers?

      Afhankelijk van het producttype wat je kiest, hanteren wij verschillende levertijden. Voor producten uit de Eenvoud- en Identiek collectie is er een levertijd van 1 maand na inmeten. Voor producten uit de Onbegrensd collectie (dus jouw eigen ontwerp), hanteren we een levertijd van 5 à 6 werkweken vanaf inmeten.

    • Wat zijn jullie openingstijden?

      De actuele openingstijden van de GewoonGers showroom kun je hier terugvinden.

    • Welke kleur gebruiken jullie?

      De kleur die wij standaard hanteren is RAL 7021, mat. Een zeer donkergrijze kleur voorzien van een grove structuur. Dat maakt de profielen extra robuust van uiterlijk en natuurlijk zeer krasvast.

    • Zijn prijzen inclusief inmeten, leveren en monteren?

      Ja, de prijzen zijn altijd volledig inclusief. We voorzien je graag van een zo gericht mogelijke offerte zonder extra kosten achteraf.

    • Waar worden jullie producten gemaakt?

      Zoals de naam al doet vermoeden, produceren wij een Nederlands product, in Vlaardingen om precies te zijn. Hier maken wij al onze producten zelf. Productie, kantoor en showroom zijn allen onder één dak gevestigd. Vanuit de showroom kijk je direct de productieruimte in, ‘de open keuken van GewoonGers’ noemen wij dit ook wel!

    • Dus jullie doen alles zelf?

      Dat klopt! Van advies tot en met realisatie van jouw bestelling word je begeleid door GewoonGers. We werken vanuit één locatie in Vlaardingen, zelfs de productie vindt hier plaats. Wil je dit met eigen ogen zien? Dan nodigen we je hier van harte uit, vinden we gezellig! Verder werken wij natuurlijk ook met eigen monteurs die dagelijks door geheel Nederland te vinden zijn.

    • Ik heb vloerverwarming! Kan ik nog steeds bij GewoonGers bestellen?

      Geen probleem! Vaste wandonderdelen kunnen wij ook verlijmen op de vloer in plaats van boren. Voor taatsdeuren dienen we in elk geval 8 millimeter te kunnen boren, meer niet! Wij ondervinden dus geen hinder van vloerverwarming.

    • Gesloten tijdens vakanties?

      Nooit! Zelfs tijdens de bouwvakantie en kerstvakantie ben je van harte welkom bij ons.

    • Leveren jullie door geheel Nederland?

      Jazeker! Wij leveren door het gehele vasteland voor één vast tarief. Soms leveren we zelfs projecten op de Waddeneilanden of in het buitenland. Vraag ons naar de mogelijkheden.

    • Maar waarom gebruiken jullie aluminium?

      Reden dat we dit doen is omdat we al ruim 14 jaar gespecialiseerd zijn in het verwerken van aluminium producten in onze eigen fabriek. We blijven daarom vooral doen waar we goed in zijn! Verder worden de aluminium frames in elkaar geklikt in plaats van gelast. Dit maakt dat we onderdelen eenvoudig aan kunnen leveren op verschillende verdiepingen, maar zorgt ook voor een bijzonder strakke afwerking.  Met GewoonGers haal je de uitstraling van een stalen deur in huis, maar met de gebruiksvriendelijkheid van aluminium.

    • Hoe krijg ik zo’n gerse deur in huis?

      Zo’n gerse deur kun je bestellen via onze webshop, maar natuurlijk ook in de showroom!

  • Montage

    • In welke fase van de (ver)bouw komen jullie inmeten en monteren?

      Wij komen als één van de laatste in het bouwproces aan bod. Zodra de sparing gereed is, in de meeste gevallen betekend dit dat er gestuct is en doe vloer ligt. Dan zullen wij langskomen voor het inmeten en later voor het plaatsen. Kies je voor een deur uit de ‘Eenvoud’ collectie? Dan komen we inmeten zodra de vloer gereed is.

    • Wanneer weten wij het moment van levering?

      Nadat GewoonGers jouw bestelling heeft ingemeten, kunnen we exact zeggen wanneer de levering en montage plaatsvindt. Houd, afhankelijk van het bestelde product, rekening met een levertijd van 4 tot 6 werkweken.

  • Productlijn 'Eenvoud'

    • Hebben jullie geen voorraadproducten?

      Deuren en wanden worden per bestelling op maat gemaakt. Daarom hebben wij profielen altijd op voorraad in lange lengtes. Pas als er ingemeten is, weten we exact wat we mogen gaan produceren. Vandaar onze levertijden. Soms hebben we ook ‘tweede kans’ deuren. Deze deuren zijn bijvoorbeeld gebruikt voor presentatie in de showroom, een fotoshoot of op een beurs. Eens in de zoveel tijd verzamelen we al deze deuren en maken er een leuke SALE van! Houd hiervoor onze social media kanalen in de gaten.

    • Hoe weet ik of mijn kozijn geschikt is voor jullie deuren?

      In 99% van alle gevallen is een kozijn geschikt voor onze deuren. Wij produceren de deuren namelijk áltijd per bestelling op maat. Bij het inmeten bepalen wij direct of jouw kozijn geschikt is of niet. Ook kunnen we je instructies geven om het kozijn geschikt te maken indien dit (nog) niet het geval is.

      Is jouw kozijn niet geschikt en heb je wel al een aanbetaling gedaan? Dan storten we de aanbetaling binnen enkele werkdagen terug op jouw rekening.

    • Waarom heet deze productlijn ‘Eenvoud’?

      Omdat de deuren die binnen deze productlijn eenvoudig toe te passen zijn in het huidige interieur. Dat wil zeggen: zónder verbouwen. De deuren worden namelijk geheel op maat gemaakt voor het bestaande kozijn zonder dat je hiervoor een aanpassing hoeft te doen. Een metamorfose binnen enkele minuten, dus!

    • Kan mijn kozijn het gewicht van die ‘’zware deur’’ wel aan?

      Jazeker! De opdek- en stompe kozijnen zijn zo gemaakt dat deze te allen tijde minimaal 50 kilo aan gewicht kunnen dragen. Onze grootste en zwaarste deur voor het bestaande kozijn weegt 36 kilo. De deur moet dus nog heel wat kilo’s aankomen, wil hij uit het kozijn zakken. Geen zorgen dus!

    • Verwijderen jullie ook kozijnen?

      Nee, deze werkzaamheden verzorgen wij niet. Er komt vaak nog wel wat extra werk kijken bij het verwijderen van een kozijn (vloer aanhelen, plafond en wanden repareren). We houden ons graag aan onze eigen specialiteit: het maken en leveren van deuren op maat.

    • Wat is de levertijd van ‘Eenvoud’ producten?

      De levertijd op deze deuren is één maand en gaat in vanaf het moment van inmeten. Na inmeten ontvang je een uitnodiging per mail om zelf een montagedatum te kiezen.

    • Hoe krijg ik zo’n gerse deur in huis?

      Zo’n gerse deur kun je bestellen via onze webshop, maar natuurlijk ook in de showroom!

  • Productlijn 'Onbegrensd'

    • Wat is ‘Onbegrensd’?

      Binnen deze productlijn ben jíj de ontwerper. Wij laten ons graag uitdagen en laten ons niet binden aan standaardiseringen. Heb jij een uniek ontwerp in gedachten? Wil jij binnen jouw wand of deur exact dezelfde belijning als in de buitenpui of als in de maatwerk kast? Dan zit je hier helemaal goed! We denken graag met je mee, dus stel ons op de hoogte van jouw wensen. Dat kan digitaal of door middel van een afspraak in onze showroom via onze contactpagina.

    • Een wand op een hogere etage, is dat een probleem?

      Zeker niet! GewoonGers werkt middels een modulair op te bouwen systeem naar eigen ontwerp. Dat wil zeggen dat alle profielen en glaspanelen apart op locatie worden aangeleverd en ter plekke in elkaar worden gezet. Dit maakt dat wij op vrijwel iedere locatie kunnen leveren!

    • Ik kan hiervan geen prijzen online vinden, klopt dit?

      Dit klopt inderdaad. Vrijwel alles is mogelijk bij ‘Onbegrensd’. Het product wordt helemaal gemaakt hoe jij het hebben wilt, de prijs wordt daar natuurlijk ook op gebaseerd. Iedere situatie en ieder idee is anders. Daarom voorzien we je graag vrijblijvend van een offerte op maat.

      Vraag je een offerte bij ons aan? Dan ontvang je deze binnen 3 werkdagen per mail. Zend hier jouw offerteaanvraag in.

    • Is echt álles mogelijk?

      Er zijn natuurlijk uitzonderingen (in ons geval héél weinig). Stel ons op de hoogte van jouw wensen, bijvoorbeeld met behulp van een voorbeeldfoto of ontwerpschets. Wij adviseren waar nodig!

    • Wat is de levertijd van ‘Onbegrensd’ producten?

      De levertijd op deze deuren is ongeveer 5 tot 6 werkweken en gaat in vanaf het moment van inmeten. Na inmeten ontvang je een uitnodiging per mail om zelf een montagedatum te kiezen.

  • Productlijn 'Identiek'

    • Eén vaste prijs voor deze producten? Ongeacht de maat?

      Dat klopt! De profielen hebben wij in lange lengtes op voorraad en onze productielijn is zo ingericht dat we producten kunnen leveren van maximaal 300cm hoog en 100cm breed. Voor de meeste woningen kom je hier goed mee uit. Is jouw woning (of werkruimte) een uitzondering op deze regel? Laat je dan eens inspireren door onze projecten binnen de ‘Onbegrensd’ lijn!

    • Hebben jullie geen voorraadproducten?

      Deuren en wanden worden per bestelling op maat gemaakt. Daarom hebben wij profielen altijd op voorraad in lange lengtes. Pas als er ingemeten is, weten we exact wat we mogen gaan produceren. Vandaar onze levertijden. Soms hebben we ook ‘tweede kans’ deuren. Deze deuren zijn bijvoorbeeld gebruikt voor presentatie in de showroom, een fotoshoot of op een beurs. Eens in de zoveel tijd verzamelen we al deze deuren en maken er een leuke SALE van! Houd hiervoor onze social media kanalen in de gaten.

    • Ik twijfel of ik moet bestellen, komen jullie langs voor advies?

      Wij halen de laatste twijfel graag weg en komen vrijblijvend langs om jouw deur(en) in te meten en gelijk de bestelling af te ronden. Alle prijzen zijn inzichtelijk via de website en wij bellen altijd even voorafgaand aan de afspraak om alvast wat vragen/ opmerkingen door te nemen.

    • Waar komt de naam ‘Identiek’ vandaan?

      Dit heeft te maken met het profiel dat wij gebruiken. In tegenstelling tot onze andere twee lijnen worden de wanden en deuren opgebouwd uit een profiel dat aan voor- en achterzijde hetzelfde uiterlijk heeft. Ook het glas wordt exact in het midden van dit profiel geplaatst. Helemaal identiek dus!

    • Wat is de levertijd van ‘Identiek’ producten?

      De levertijd op deze producten is één maand en gaat in vanaf het moment van inmeten. Na inmeten ontvang je een uitnodiging per mail om zelf een montagedatum te kiezen.

    • Hoe krijg ik zo’n gerse deur in huis?

      Zo’n gerse deur kun je bestellen via onze webshop, maar natuurlijk ook in de showroom!

Staat jouw vraag er niet tussen?

Voor meer informatie kun je contact opnemen via e-mail of telefonisch via 0103072889