Veelgestelde vragen

Alle vragen op een rij

Heb je vragen voor GewoonGers? Kijk eens bij de veelgestelde vragen. Wie weet krijg je direct een antwoord! Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op per mail, telefonisch óf via onze social media kanalen. Wij reageren binnen een dag!

FAQ

  • Meestgestelde vragen

    • Is echt álles mogelijk?

      Er zijn natuurlijk uitzonderingen (in ons geval héél weinig). Als je jouw deur online bestelt, komen we vrijblijvend inmeten. Mocht jij bij die paar uitzonderingen horen, betaal je niks! Heb je een bijzondere situatie en twijfel je wat mogelijk is? Je kunt contact met ons opnemen of een offerte aanvragen. Stel ons op de hoogte van jouw wensen, bijvoorbeeld met behulp van een voorbeeldfoto of ontwerpschets. Wij adviseren waar nodig!

    • Wat is de levertijd bij GewoonGers?

      Afhankelijk van het producttype wat je kiest, hanteren wij verschillende levertijden. Voor alle producten bij GewoonGers geldt een levertijd van maximaal 2 maanden vanaf het moment van inmeten.

    • In welke fase van de (ver)bouw komen jullie inmeten en monteren?

      Wij komen als één van de laatste in het bouwproces aan bod. Zodra de sparing gereed is (in de meeste gevallen betekent dit dat er gestuukt is) en de vloer ligt. Hierna zullen wij langskomen voor het inmeten. Kies je voor een deur uit de Eenvoud-collectie, dus een deur voor in je bestaande kozijn? Dan komen we inmeten zodra de vloer gereed is.

    • Waarom gebruiken jullie aluminium?

      Aluminium is als materiaal duurzaam en licht. Aluminium frames worden in elkaar geklikt, in plaats van gelast. Daarom kunnen we onderdelen eenvoudig aanleveren op verschillende verdiepingen én zorgt aluminium voor een bijzonder strakke afwerking. Met GewoonGers haal je dus de uitstraling van een stalen deur in huis, maar met de gebruiksvriendelijkheid en strakke afwerking van aluminium. We zijn al 15 jaar gespecialiseerd in het verwerken van aluminium producten. We blijven daarom vooral doen waar we goed in zijn!

    • Ik wil een deur tot het plafond, kan dat?

      Dit kan zeker, maar niet altijd. Het is alleen mogelijk wanneer het oude kozijn wordt verwijderd. Standaard kozijnen zijn vaak voorzien van een bovenraampje en dorpel. De dorpel bovenin heeft de functie om het kozijn bovenin op de juiste afstand te houden. Wanneer je deze verwijdert, zal het kozijn instabiel worden en dus niet meer geschikt zijn om een deur in te plaatsen.

    • Zijn prijzen inclusief inmeten, leveren en monteren?

      Ja, de prijzen zijn altijd volledig inclusief. We voorzien je graag van een zo gericht mogelijke offerte zonder extra kosten achteraf.

  • Producten & Mogelijkheden

    • Wat is een opdekdeur?

      Een opdekdeur is een binnendeur die gedeeltelijk over het kozijn heen valt. Meer informatie vind je in dit artikel.

    • Wat is een schuifdeur?

      Een schuifdeur is een deur die je niet draait, maar schuift. Dit gebeurt via een rails. Bij GewoonGers wordt de schuifdeur altijd gemonteerd met rails én softclose. Meer informatie over schuifdeuren vind je hier.

    • Wat is een taatsdeur?

      Een taatsdeur is een deur die aan de onder- en bovenkant scharniert. Hij valt niet in een kozijn, maar in een afgewerkte sparing. Je kunt ‘m daarom ook aan beide kanten openen. Lees hier meer over taatsdeuren.

    • Waarom gebruiken jullie aluminium?

      Aluminium is als materiaal duurzaam en licht. Aluminium frames worden in elkaar geklikt, in plaats van gelast. Daarom kunnen we onderdelen eenvoudig aanleveren op verschillende verdiepingen én zorgt aluminium voor een bijzonder strakke afwerking. Met GewoonGers haal je dus de uitstraling van een stalen deur in huis, maar met de gebruiksvriendelijkheid en strakke afwerking van aluminium. We zijn al 15 jaar gespecialiseerd in het verwerken van aluminium producten. We blijven daarom vooral doen waar we goed in zijn!

    • Ik wil een deur tot het plafond, kan dat?

      Dit kan zeker, maar niet altijd. Het is alleen mogelijk wanneer het oude kozijn wordt verwijderd. Standaard kozijnen zijn vaak voorzien van een bovenraampje en dorpel. De dorpel bovenin heeft de functie om het kozijn bovenin op de juiste afstand te houden. Wanneer je deze verwijdert, zal het kozijn instabiel worden en dus niet meer geschikt zijn om een deur in te plaatsen.

    • Ik heb plinten, maar wil een taatsdeur. Hoe ga je daarmee om?

      Bij opstaande plinten krijgen wij vaak de vraag hoe we de taatsdeur daarop aanpassen. Je wilt natuurlijk geen grote kieren tussen de wand en deur. We beschikken over extra stelprofielen in hetzelfde materiaal als de deur. Deze kun je extra bijbestellen. Hierbij hoef je dus geen rekening te houden met het verwijderen van aanwezige plinten. De plinten blijven intact en wij plaatsen het stelprofiel erop.

    • Ik heb vloerverwarming! Kan ik nog steeds bij GewoonGers bestellen?

      Geen probleem! Vaste wandonderdelen kunnen wij ook verlijmen op de vloer in plaats van boren. Voor taatsdeuren dienen we in elk geval 8 millimeter te kunnen boren, meer niet! Wij ondervinden dus geen hinder van vloerverwarming.

    • Ik wil een witte, stalen deur. Kan dat?

      Zeker, wij leveren al onze deuren ook in het wit! Twijfel je nog welke kleur je wilt of wil je meer weten over onze witte deuren? Lees hier verder.

    • Ben ik aan standaard afmetingen gebonden?

      Nee hoor, al onze producten worden per bestelling volledig op maat gemaakt. Zelfs de deuren die je via de webshop bestelt!

    • Hebben jullie geen voorraadproducten?

      Deuren en wanden worden per bestelling op maat gemaakt. Daarom hebben wij profielen altijd op voorraad in lange lengtes. Pas als er ingemeten is, weten we exact wat we mogen gaan produceren. Vandaar onze levertijden. Soms hebben we ook ‘tweede kans’ deuren. Deze deuren zijn bijvoorbeeld gebruikt voor presentatie in de showroom, een fotoshoot of op een beurs. Eens in de zoveel tijd verzamelen we al deze deuren en maken er een leuke SALE van! Houd hiervoor onze social media kanalen in de gaten.

    • Welke kleur gebruiken jullie?

      De kleur die wij standaard hanteren is RAL 7021, mat. Een zeer donkergrijze kleur voorzien van een grove structuur. Dat maakt de profielen extra robuust van uiterlijk en natuurlijk zeer krasvast. De witte kleur die je in de webshop kunt kiezen is RAL 9010. Deze kleur is vaak terug te vinden in huizen en op kozijnen. Heb je een andere kleur in gedachte? Vraag dan een offerte aan.

    • Hoe weet ik of mijn kozijn geschikt is voor jullie deuren?

      In 99% van alle gevallen is een kozijn geschikt voor onze deuren. Wij produceren de deuren namelijk áltijd per bestelling op maat. Bij het inmeten bepalen wij direct of jouw kozijn geschikt is of niet. Ook kunnen we je instructies geven om het kozijn geschikt te maken indien dit (nog) niet het geval is.

      Is jouw kozijn niet geschikt en heb je wel al een aanbetaling gedaan? Dan storten we de aanbetaling binnen enkele werkdagen terug op jouw rekening.

    • Kan mijn kozijn het gewicht van die ‘zware deur’ wel aan?

      Jazeker! De opdek- en stompe kozijnen zijn zo gemaakt dat deze te allen tijde minimaal 50 kilo aan gewicht kunnen dragen. Onze grootste en zwaarste deur voor het bestaande kozijn weegt 36 kilo. De deur moet dus nog heel wat kilo’s aankomen, wil hij uit het kozijn zakken. Geen zorgen dus!

    • Moeten wij onze deuropening aanpassen voor jullie deuren?

      Nee hoor, wij passen onze deur gewoon aan op de beschikbare ruimte. Alle deuren worden namelijk per bestelling op maat gemaakt, wel zo handig om daar dan direct op in te spelen!

    • Verwijderen jullie ook kozijnen?

      Nee, deze werkzaamheden verzorgen wij niet. Er komt vaak nog wel wat extra werk kijken bij het verwijderen van een kozijn (vloer aanhelen, plafond en wanden repareren). We houden ons graag aan onze eigen specialiteit: het maken en leveren van deuren op maat.

    • Waarom heet er een productlijn ‘Eenvoud’?

      Omdat de deuren die binnen deze productlijn eenvoudig toe te passen zijn in het huidige interieur. Dat wil zeggen: zónder verbouwen. De deuren worden namelijk geheel op maat gemaakt voor het bestaande kozijn zonder dat je hiervoor een aanpassing hoeft te doen. Een metamorfose binnen enkele minuten, dus!

    • Waar komt de naam ‘Identiek’ vandaan?

      Dit heeft te maken met het profiel dat wij gebruiken. In tegenstelling tot onze andere twee lijnen worden de wanden en deuren opgebouwd uit een profiel dat aan voor- en achterzijde hetzelfde uiterlijk heeft. Ook het glas wordt exact in het midden van dit profiel geplaatst. Helemaal identiek dus!

    • Wat is ‘Onbegrensd’?

      Binnen deze productlijn ben jíj de ontwerper. Wij laten ons graag uitdagen en laten ons niet binden aan standaardiseringen. Heb jij een uniek ontwerp in gedachten? Wil jij binnen jouw wand of deur exact dezelfde belijning als in de buitenpui of als in de maatwerk kast? Dan zit je hier helemaal goed! We denken graag met je mee, dus stel ons op de hoogte van jouw wensen. Dat kan digitaal (via de mail of een offerte) of door middel van een afspraak in onze showroom via onze contactpagina.

  • Prijzen & Betalen

    • Zijn prijzen inclusief inmeten, leveren en monteren?

      Ja, de prijzen zijn altijd volledig inclusief. We voorzien je graag van een zo gericht mogelijke offerte zonder extra kosten achteraf.

    • Eén vaste prijs voor deze producten? Ongeacht de maat?

      Dat klopt! De profielen hebben wij in lange lengtes op voorraad en onze productielijn is zo ingericht dat we producten kunnen leveren van maximaal 300cm hoog en 100cm breed. Voor de meeste woningen kom je hier goed mee uit. Is jouw woning (of werkruimte) een uitzondering op deze regel? Laat je dan eens inspireren door onze projecten binnen de Onbegrensd-lijn!

    • Zijn alle genoemde prijzen op de website inclusief btw?

      Ja, alle prijzen die wij via de website en bestelomgeving communiceren zijn inclusief 21% btw. De prijs die je ziet, is de prijs die je betaalt. Inmeten en monteren zitten er namelijk ook bij inbegrepen.

  • Proces & Service

    • Is echt álles mogelijk?

      Er zijn natuurlijk uitzonderingen (in ons geval héél weinig). Als je jouw deur online bestelt, komen we vrijblijvend inmeten. Mocht jij bij die paar uitzonderingen horen, betaal je niks! Heb je een bijzondere situatie en twijfel je wat mogelijk is? Je kunt contact met ons opnemen of een offerte aanvragen. Stel ons op de hoogte van jouw wensen, bijvoorbeeld met behulp van een voorbeeldfoto of ontwerpschets. Wij adviseren waar nodig!

    • Wat is de levertijd bij GewoonGers?

      Afhankelijk van het producttype wat je kiest, hanteren wij verschillende levertijden. Voor alle producten bij GewoonGers geldt een levertijd van maximaal 2 maanden vanaf het moment van inmeten.

    • In welke fase van de (ver)bouw komen jullie inmeten en monteren?

      Wij komen als één van de laatste in het bouwproces aan bod. Zodra de sparing gereed is (in de meeste gevallen betekent dit dat er gestuukt is) en de vloer ligt. Hierna zullen wij langskomen voor het inmeten. Kies je voor een deur uit de Eenvoud-collectie, dus een deur voor in je bestaande kozijn? Dan komen we inmeten zodra de vloer gereed is.

    • Hoe gaat het bestelproces in zijn werk?

      Van bestelling tot de deur in je huis: je vindt die informatie hier.

    • Een wand op een hogere etage, is dat een probleem?

      Zeker niet! GewoonGers werkt middels een modulair op te bouwen systeem naar eigen ontwerp. Dat wil zeggen dat alle profielen en glaspanelen apart op locatie worden aangeleverd en ter plekke in elkaar worden gezet. Dit maakt dat wij op vrijwel iedere locatie kunnen leveren!

    • Wanneer weten wij het moment van levering?

      Nadat GewoonGers jouw bestelling heeft ingemeten, kunnen we exact zeggen wanneer de levering en montage plaatsvindt. Houd, afhankelijk van het bestelde product, rekening met een levertijd van maximaal 2 maanden.

    • Hoe krijg ik zo’n gerse deur in huis?

      Zo’n gerse deur kun je bestellen via onze webshop, maar natuurlijk ook in de showroom!

    • Waar worden jullie producten gemaakt?

      Zoals de naam al doet vermoeden, produceren wij een Nederlands product. In Vlaardingen om precies te zijn! Hier maken wij al onze producten zelf. Productie, kantoor en showroom zijn allen onder één dak gevestigd. Vanuit de showroom kijk je direct de productieruimte in: ‘de open keuken van GewoonGers’ noemen wij dit ook wel!

    • Leveren jullie door geheel Nederland?

      Jazeker! Wij leveren door het gehele vasteland voor één vast tarief. Soms leveren we zelfs projecten op de Waddeneilanden of in het buitenland. Vraag ons naar de mogelijkheden.

    • Wat is de levertijd van ‘Eenvoud’ producten?

      De levertijd op deze deuren is maximaal 2 maanden en gaat in vanaf het moment van inmeten. Na inmeten ontvang je een uitnodiging per mail om zelf een montagedatum te kiezen.

    • Wat is de levertijd van ‘Identiek’ producten?

      De levertijd op deze producten is maximaal 2 maanden en gaat in vanaf het moment van inmeten. Na inmeten ontvang je een uitnodiging per mail om zelf een montagedatum te kiezen.

    • Wat is de levertijd van ‘Onbegrensd’ producten?

      De levertijd op deze deuren is ongeveer 6 werkweken en gaat in vanaf het moment van inmeten. Na inmeten ontvang je een uitnodiging per mail om zelf een montagedatum te kiezen.

  • Contact

    • Wat zijn jullie openingstijden?

      De actuele openingstijden van de GewoonGers showroom kun je hier terugvinden.

    • Is er een showroom waar ik producten kan bekijken?

      Ja, onze showroom is gevestigd in Vlaardingen en open van maandag tot en met zaterdag. Klik hier voor de actuele openingstijden. Het inplannen van een afspraak is niet verplicht, maar wel aan te raden zodat we je van persoonlijk advies kunnen voorzien. Het kan soms erg druk zijn!

    • Zijn jullie gesloten tijdens vakanties?

      Nooit! Zelfs tijdens de bouwvakantie en kerstvakantie ben je van harte welkom bij ons.

    • Ik twijfel of ik moet bestellen, komen jullie langs voor advies?

      Wij halen de laatste twijfel graag weg en komen vrijblijvend langs om jouw deur(en) in te meten en gelijk de bestelling af te ronden. Alle prijzen zijn inzichtelijk via de website en wij bellen altijd even voorafgaand aan de afspraak om alvast wat vragen/ opmerkingen door te nemen.

    • Ik wil een klacht indienen bij GewoonGers. Hoe pak ik dit aan?

      Klachten zien we liever niet, maar nemen wij zo snel mogelijk in behandeling. Heb je een klacht die je wilt indienen bij GewoonGers? Dan kan dit via het klachtenformulier op de website. Vul het formulier zo volledig mogelijk in om een snelle verwerking te bevorderen. GewoonGers zal je binnen 2 werkdagen bellen om inhoudelijk op je klacht te reageren. Mocht je niet opnemen, sturen we je een mail.

      Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je als consument en zakelijke klant je klacht ter bemiddeling voorleggen aan Thuiswinkel via www.thuiswinkel.org óf als consument aan de Geschillencommissie via het Europees ODR platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

       

Staat jouw vraag er niet tussen?

Voor meer informatie kun je contact opnemen via e-mail of telefonisch via 0103072889