Veelgestelde vragen

Alle vragen op een rij

Heb je vragen voor GewoonGers? Kijk eens bij de veelgestelde vragen. Wie weet krijg je direct een antwoord! Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op per mail, telefonisch óf via onze social media kanalen. Wij reageren binnen een dag!

FAQ

  • Meestgestelde vragen

    • Is echt álles mogelijk?

      Er zijn natuurlijk uitzonderingen (in ons geval héél weinig). Als je jouw deur online bestelt, komen we vrijblijvend inmeten. Mocht jij bij die paar uitzonderingen horen, betaal je niks! Heb je een bijzondere situatie en twijfel je wat mogelijk is? Je kunt contact met ons opnemen of een offerte aanvragen. Stel ons op de hoogte van jouw wensen, bijvoorbeeld met behulp van een voorbeeldfoto of ontwerpschets. Wij adviseren waar nodig!

    • Wat is de levertijd bij GewoonGers?

      Afhankelijk van het producttype dat je kiest, hanteren wij verschillende levertijden. Voor alle producten bij GewoonGers geldt een levertijd van maximaal 2 maanden vanaf het moment van inmeten.

      UPDATE: Door de veiligheidsmaatregelen die we bij GewoonGers genomen hebben, hebben we een minder grote bezetting dan normaal. Dit betekent dat we onze scherpe levertijden op dit moment niet kunnen naleven. We gaan er nu vanuit dat wij uiterlijk 3 maanden na de inmeetafspraak jouw bestelling kunnen leveren.

    • In welke fase van de (ver)bouw komen jullie inmeten en monteren?

      Wij komen als één van de laatste in het bouwproces aan bod. Zodra de sparing gereed is (in de meeste gevallen betekent dit dat er gestuct is) en de vloer ligt. Hierna zullen wij langskomen voor het inmeten. Kies je voor een deur in je bestaande kozijn? Dan komen we inmeten zodra de vloer gereed is.

    • Waarom gebruiken jullie aluminium?

      Aluminium heeft 3 voordelen: de producten zijn ten eerste demontabel. Dit is handig voor grotere projecten, want deze kunnen we op locatie in elkaar zetten. Ten tweede is aluminium licht (in gebruik), waardoor bijvoorbeeld de deur in jouw bestaande kozijn óók vervangen kan worden. Ten derde is aluminium duurzaam. Meer weten? Lees meer over de 3 voordelen van een aluminium deur.

    • Ik wil een deur tot het plafond, kan dat?

      Dit kan! Het is alleen mogelijk wanneer je een sparing tot aan het plafond hebt óf het oude kozijn wordt verwijderd. Standaard kozijnen zijn namelijk vaak voorzien van een bovenraampje en dorpel. De dorpel bovenin heeft de functie om het kozijn bovenin op de juiste afstand te houden. Wanneer je deze verwijdert, zal het kozijn instabiel worden en dus niet meer geschikt zijn om een deur in te plaatsen. Wij kunnen je kozijn met bovenraampje vervangen voor een deur met kozijn! Je vindt deze terug in de webshop (lees hier meer). Als je al een sparing hebt tot aan het plafond, kun je ook kiezen uit een taatsdeur, schuifdeur en deur met kozijn.

    • Zijn prijzen inclusief inmeten, leveren en monteren?

      Ja, de prijzen zijn altijd volledig inclusief. We voorzien je graag van een zo gericht mogelijke offerte zonder extra kosten achteraf.

    • Ben ik aan standaard afmetingen gebonden?

      De webshop producten (productlijn Concept) worden geheel op maat gemaakt, maar hebben een minimum en maximum afmeting. Heb je een situatie die hiervan afwijkt? Vraag dan een offerte aan, want wij zijn niet gebonden aan standaard afmetingen!

      Minimum en maximum afmetingen van de webshop producten (Concept):

      • Deur voor in het kozijn – Een opdekdeur of stompe deur past in 99% van de gevallen in je bestaande kozijn. We komen hiervoor vrijblijvend inmeten.
      • Enkele taatsdeur – Breedte: minimaal 60 centimeter en maximaal 110 centimeter. Hoogte: minimaal 200 centimeter en maximaal 300 centimeter.
      • Enkele schuifdeur –  Breedte: minimaal 60 centimeter en maximaal 110 centimeter. Hoogte: minimaal 200 centimeter en maximaal 300 centimeter.
      • Enkel paneel – Breedte: minimaal 20 centimeter en maximaal 110 centimeter. Hoogte: minimaal 200 centimeter en maximaal 300 centimeter.
  • Producten & Mogelijkheden

    • Hoe zien de profielen eruit?

      Als je kiest voor onze voorgeselecteerde webshopproducten (productlijn Concept), dan wordt je product met plat profiel geleverd. Dit heet het Identiek profiel.

      Identiek profiel GewoonGers

      Ga je voor een product geheel naar eigen wens (productlijn Onbegrensd), dan worden er profielen met neuszijde gemonteerd. Dit heet het Authentiek profiel.

      Authentiek profiel GewoonGers

      Heb je een specifieke voorkeur voor een profiel? Neem dan contact met ons op.

    • Hebben jullie ook deuren inclusief kozijn?

      Ja! We hebben sinds kort een kozijn met opdekdeur in ons assortiment. Deze kan eventueel helemaal tot aan je plafond! Wil je hier meer over weten? Lees dan alles over het plafondhoge kozijn met deur.

    • Wat voor glas gebruiken jullie?

      Wij gebruiken gelaagd 33.1 veiligheidsglas. Dit glas bestaat uit 2 lagen glas en 1 laag folie. Dit is heel veilig glas, omdat het heel moeilijk te breken is. Als het glas toch breekt, dan blijft het aan elkaar zitten door de folie die ertussen zit. Je hebt dus geen last van onveilige scherven.

    • Wat is een opdekdeur?

      Een opdekdeur is een binnendeur die gedeeltelijk over het kozijn heen valt. Meer informatie vind je in dit artikel.

    • Wat is een schuifdeur?

      Een schuifdeur is een deur die je niet draait, maar schuift. Dit gebeurt via een rails. Bij GewoonGers wordt de schuifdeur altijd gemonteerd met rails én softclose. Meer informatie over schuifdeuren vind je hier.

    • Wat is een taatsdeur?

      Een taatsdeur is een deur die aan de onder- en bovenkant scharniert. Hij valt niet in een kozijn, maar in een afgewerkte sparing. Je kunt ‘m daarom ook aan beide kanten openen. Lees hier meer over taatsdeuren.

    • Waarom gebruiken jullie aluminium?

      Aluminium heeft 3 voordelen: de producten zijn ten eerste demontabel. Dit is handig voor grotere projecten, want deze kunnen we op locatie in elkaar zetten. Ten tweede is aluminium licht (in gebruik), waardoor bijvoorbeeld de deur in jouw bestaande kozijn óók vervangen kan worden. Ten derde is aluminium duurzaam. Meer weten? Lees meer over de 3 voordelen van een aluminium deur.

    • Maken jullie ook buitendeuren?

      Nee, daar kunnen we je helaas niet mee helpen! GewoonGers is uitsluitend gespecialiseerd in maatwerk wanden, puien en deuren voor het interieur.

    • Wat is een U vormige handgreep?

      De U vormige handgreep is een handige en stoere deurgreep die op al onze deuren toegepast kan worden. Wil je hier meer van zien en wil je weten hoe je deze deurgreep bestelt? Lees dan dit artikel eens.

       

    • Kan ik een U vorm handgreep aan mijn opdekdeur toevoegen?

      Ja, dit kan! In dit geval sluit je deur door middel van een magneetsluiting. Dit geeft je deur een taatsdeur gevoel. Wil je meer zien en/of weten? Lees dan het artikel Opdekdeuren en stompe deuren met handgreep eens.

    • Ik wil een deur tot het plafond, kan dat?

      Dit kan! Het is alleen mogelijk wanneer je een sparing tot aan het plafond hebt óf het oude kozijn wordt verwijderd. Standaard kozijnen zijn namelijk vaak voorzien van een bovenraampje en dorpel. De dorpel bovenin heeft de functie om het kozijn bovenin op de juiste afstand te houden. Wanneer je deze verwijdert, zal het kozijn instabiel worden en dus niet meer geschikt zijn om een deur in te plaatsen. Wij kunnen je kozijn met bovenraampje vervangen voor een deur met kozijn! Je vindt deze terug in de webshop (lees hier meer). Als je al een sparing hebt tot aan het plafond, kun je ook kiezen uit een taatsdeur, schuifdeur en deur met kozijn.

    • Ik heb plinten, maar wil een taatsdeur. Hoe ga je daarmee om?

      Bij opstaande plinten krijgen wij vaak de vraag hoe we de taatsdeur daarop aanpassen. Je wilt natuurlijk geen grote kieren tussen de wand en deur. We beschikken over extra stelprofielen in hetzelfde materiaal als de deur. Deze kun je extra bijbestellen. Hierbij hoef je dus geen rekening te houden met het verwijderen van aanwezige plinten. De plinten blijven intact en wij plaatsen het stelprofiel erop.

    • Ik heb vloerverwarming! Kan ik nog steeds bij GewoonGers bestellen?

      Geen probleem! Vaste wandonderdelen kunnen wij ook verlijmen op de vloer in plaats van boren. Voor taatsdeuren dienen we in elk geval 8 millimeter te kunnen boren, meer niet! Wij ondervinden dus geen hinder van vloerverwarming.

    • Ik wil een witte, stalen deur. Kan dat?

      Zeker, wij leveren al onze deuren ook in het wit! Twijfel je nog welke kleur je wilt of wil je meer weten over onze witte deuren? Lees hier verder.

    • Houden jullie ook rekening met de scharnieren in mijn kozijn?

      Voor een opdekdeur of stompe deur houden we altijd rekening met de scharnieren die al in het kozijn zitten. Het maakt dus niet uit of er 2 of 3 scharnieren in de deur zitten! Tijdens de inmeetafspraak kijken wij wat we nodig hebben voor de productie. Heb je nog geen scharnieren in je kozijn? Vink dan ‘Scharniervoorbereiding’ aan in de webshop, dan houden wij daar alvast rekening mee.

    • Ben ik aan standaard afmetingen gebonden?

      De webshop producten (productlijn Concept) worden geheel op maat gemaakt, maar hebben een minimum en maximum afmeting. Heb je een situatie die hiervan afwijkt? Vraag dan een offerte aan, want wij zijn niet gebonden aan standaard afmetingen!

      Minimum en maximum afmetingen van de webshop producten (Concept):

      • Deur voor in het kozijn – Een opdekdeur of stompe deur past in 99% van de gevallen in je bestaande kozijn. We komen hiervoor vrijblijvend inmeten.
      • Enkele taatsdeur – Breedte: minimaal 60 centimeter en maximaal 110 centimeter. Hoogte: minimaal 200 centimeter en maximaal 300 centimeter.
      • Enkele schuifdeur –  Breedte: minimaal 60 centimeter en maximaal 110 centimeter. Hoogte: minimaal 200 centimeter en maximaal 300 centimeter.
      • Enkel paneel – Breedte: minimaal 20 centimeter en maximaal 110 centimeter. Hoogte: minimaal 200 centimeter en maximaal 300 centimeter.
    • Hebben jullie ook voorraadproducten?

      Deuren en wanden worden per bestelling op maat gemaakt. Daarom hebben wij profielen altijd op voorraad in lange lengtes. Pas als er ingemeten is, weten we exact wat we mogen gaan produceren. Vandaar onze levertijden. Soms hebben we ook ‘tweede kans’ deuren. Deze deuren zijn bijvoorbeeld gebruikt voor presentatie in de showroom, een fotoshoot of op een beurs. Eens in de zoveel tijd verzamelen we al deze deuren en maken er een leuke SALE van! Houd hiervoor onze social media kanalen in de gaten.

    • Welke kleur gebruiken jullie voor de deur?

      De kleur die wij standaard hanteren is RAL 7021, mat. Een zeer donkergrijze kleur voorzien van een grove structuur. Dat maakt de profielen extra robuust van uiterlijk en natuurlijk zeer krasvast. De witte kleur die je in de webshop kunt kiezen is RAL 9010. Deze kleur is vaak terug te vinden in huizen en op kozijnen. Heb je een andere kleur in gedachte? Vraag dan een offerte aan.

    • Hoe weet ik of mijn kozijn geschikt is voor jullie deuren?

      In 99% van alle gevallen is een kozijn geschikt voor onze deuren. Wij produceren de deuren namelijk áltijd per bestelling op maat. Bij het inmeten bepalen wij direct of jouw kozijn geschikt is of niet. Ook kunnen we je instructies geven om het kozijn geschikt te maken indien dit (nog) niet het geval is.

      Is jouw kozijn niet geschikt en heb je wel al een aanbetaling gedaan? Dan storten we de aanbetaling binnen enkele werkdagen terug op jouw rekening.

    • Kan mijn kozijn het gewicht van die ‘zware deur’ wel aan?

      Jazeker! De opdek- en stompe kozijnen zijn zo gemaakt dat deze te allen tijde minimaal 50 kilo aan gewicht kunnen dragen. Onze grootste en zwaarste deur voor het bestaande kozijn weegt 36 kilo. De deur moet dus nog heel wat kilo’s aankomen, wil hij uit het kozijn zakken. Geen zorgen dus!

    • Moeten wij onze deuropening aanpassen voor jullie deuren?

      Nee hoor, wij passen onze deur gewoon aan op de beschikbare ruimte. Alle deuren worden namelijk per bestelling op maat gemaakt, wel zo handig om daar dan direct op in te spelen!

    • Verwijderen jullie ook kozijnen?

      Als je je oude, stalen kozijn wilt vervangen door een kozijn met deur van GewoonGers, is dit mogelijk. Wij doen dit dus alleen als we een nieuw kozijn gaan plaatsen, niet als je je kozijn wilt vervangen door een taatsdeur of schuifdeur. Houten kozijnen verwijderen we niet!

    • Waar komt de naam Concept vandaan?

      Onder Concept vallen onze voorgeselecteerde modellen. Deze vind je allemaal in de webshop terug. Bij een Concept product bieden we je de keuze uit 3 glasindelingen, 2 profielkleuren, 6 glassoorten én de keuze uit een aantal deurbeslagen.

      Dit verklaart dan ook de naam Concept: wij hebben het concept neergelegd en jij vult het verder in! Bekijk hier meer.

    • Wat is Onbegrensd?

      Binnen deze productlijn ben jíj de ontwerper. Wij laten ons graag uitdagen en laten ons niet binden aan standaardiseringen. Heb jij een uniek ontwerp in gedachten? Wil jij binnen jouw wand of deur exact dezelfde belijning als in de buitenpui of als in de maatwerk kast? Dan zit je hier helemaal goed! We denken graag met je mee, dus stel ons op de hoogte van jouw wensen. Dat kan digitaal (via de mail of een offerte) of door middel van een afspraak in onze showroom via onze contactpagina.

  • Prijzen & Betalen

    • Zijn prijzen inclusief inmeten, leveren en monteren?

      Ja, de prijzen zijn altijd volledig inclusief. We voorzien je graag van een zo gericht mogelijke offerte zonder extra kosten achteraf.

    • Een vaste prijs voor jullie producten? Ongeacht de maat?

      Dat klopt! De profielen hebben wij in lange lengtes op voorraad en onze productielijn is zo ingericht, dat we producten kunnen leveren van maximaal 300cm hoog en 110cm breed. Voor de meeste woningen kom je hier goed mee uit. Is jouw woning (of werkruimte) een uitzondering op deze regel? Laat je dan eens inspireren door onze projecten binnen de Onbegrensd-lijn. Hiervoor wordt een offerte op maat opgesteld.

    • Zijn alle genoemde prijzen op de website inclusief btw?

      Ja, alle prijzen die wij via de website en bestelomgeving communiceren zijn inclusief 21% btw. De prijs die je ziet, is de prijs die je betaalt. Inmeten en monteren zitten er namelijk ook bij inbegrepen.

  • Proces & Service

    • Is echt álles mogelijk?

      Er zijn natuurlijk uitzonderingen (in ons geval héél weinig). Als je jouw deur online bestelt, komen we vrijblijvend inmeten. Mocht jij bij die paar uitzonderingen horen, betaal je niks! Heb je een bijzondere situatie en twijfel je wat mogelijk is? Je kunt contact met ons opnemen of een offerte aanvragen. Stel ons op de hoogte van jouw wensen, bijvoorbeeld met behulp van een voorbeeldfoto of ontwerpschets. Wij adviseren waar nodig!

    • Wat is de levertijd bij GewoonGers?

      Afhankelijk van het producttype dat je kiest, hanteren wij verschillende levertijden. Voor alle producten bij GewoonGers geldt een levertijd van maximaal 2 maanden vanaf het moment van inmeten.

      UPDATE: Door de veiligheidsmaatregelen die we bij GewoonGers genomen hebben, hebben we een minder grote bezetting dan normaal. Dit betekent dat we onze scherpe levertijden op dit moment niet kunnen naleven. We gaan er nu vanuit dat wij uiterlijk 3 maanden na de inmeetafspraak jouw bestelling kunnen leveren.

    • In welke fase van de (ver)bouw komen jullie inmeten en monteren?

      Wij komen als één van de laatste in het bouwproces aan bod. Zodra de sparing gereed is (in de meeste gevallen betekent dit dat er gestuct is) en de vloer ligt. Hierna zullen wij langskomen voor het inmeten. Kies je voor een deur in je bestaande kozijn? Dan komen we inmeten zodra de vloer gereed is.

    • Hoe gaat het bestelproces in zijn werk?

      Van bestelling tot de deur in je huis: je vindt die informatie hier.

    • Ik wil een wand of deur op een moeilijk bereikbare plek. Kan dat?

      Zeker! GewoonGers werkt middels een modulair op te bouwen systeem. Dat wil zeggen dat alle profielen en glaspanelen apart op locatie aangeleverd kunnen worden en dan ter plekke in elkaar worden gezet. Dit maakt dat wij op vrijwel iedere locatie kunnen leveren: of je nu een kleine lift hebt en op de achtste verdieping woont of een smalle wenteltrap naar de tweede verdieping hebt. Wij bekijken tijdens de inmeetafspraak de situatie. Mochten wij je product ter plekke op moeten bouwen, rekenen we € 100,- extra per deur en/of paneel. Dit wordt tijdens de inmeetafspraak met je besproken.

    • Wanneer weten wij het moment van levering?

      Nadat GewoonGers jouw bestelling heeft ingemeten, kunnen we exact zeggen wanneer de levering en montage plaatsvindt. Houd, afhankelijk van het bestelde product, rekening met een levertijd van maximaal 2 maanden. Je kiest zelf de datum uit via een link die je toegestuurd krijgt.

    • Hoe krijg ik zo’n gerse deur in huis?

      Zo’n gerse deur kun je bestellen via onze webshop, maar natuurlijk ook in de showroom! Je maakt een showroomafspraak via onze contactpagina. Heb je hulp of advies nodig, kun je ons ook even bellen natuurlijk.

    • Waar worden jullie producten gemaakt?

      Zoals de naam al doet vermoeden, produceren wij een Nederlands product. In Vlaardingen om precies te zijn! Hier maken wij al onze producten zelf. Productie, kantoor en showroom zijn allen onder één dak gevestigd. Vanuit de showroom kijk je direct de productieruimte in: ‘de open keuken van GewoonGers’ noemen wij dit ook wel!

    • Leveren jullie door geheel Nederland?

      Jazeker! Wij leveren door het gehele vasteland. Soms leveren we zelfs projecten op de Waddeneilanden of in het buitenland. Heb je een huis op de Waddeneilanden of in het buitenland? Neem dan even contact op via info@gewoongers.nl.

    • Wat is de levertijd van Concept producten?

      De levertijd op deze producten is maximaal 2 maanden. De levertijd gaat in vanaf het moment van inmeten. Na inmeten ontvang je een uitnodiging per mail om zelf een montagedatum te kiezen.

    • Wat is de levertijd van Onbegrensd producten?

      De levertijd op deze deuren is ongeveer 6 werkweken en gaat in vanaf het moment van inmeten. Na inmeten ontvang je een uitnodiging per mail om zelf een montagedatum te kiezen.

  • Contact

    • Wat zijn jullie openingstijden?

      De actuele openingstijden van de GewoonGers showroom kun je hier terugvinden.

    • Is er een showroom waar ik producten kan bekijken?

      Ja, onze showroom is gevestigd in Vlaardingen en open van maandag tot en met zaterdag. Klik hier voor de actuele openingstijden. Het inplannen van een afspraak is niet verplicht, maar wel aan te raden zodat we je van persoonlijk advies kunnen voorzien. Het kan soms erg druk zijn!

    • Zijn jullie gesloten tijdens vakanties?

      Nooit! Zelfs tijdens de bouwvakantie en kerstvakantie ben je van harte welkom bij ons.

    • Komen jullie ook bij me langs voor advies?

      Tijdens een inmeetafspraak bij je thuis geven wij advies en nemen we samples mee, zodat je zelf even kunt voelen en zien hoe zo’n GewoonGers product eruit komt te zien. Wil je dan van je bestelling afzien, dan is dat kosteloos mogelijk. Ben je wel overtuigd, dan meten we jouw deur in én kunnen we de bestelling afronden. Je kunt voor en tijdens de inmeetafspraak ook je gewenste product nog wijzigen.

    • Ik wil een klacht indienen bij GewoonGers. Hoe pak ik dit aan?

      Klachten zien we liever niet, maar nemen wij zo snel mogelijk in behandeling. Heb je een klacht die je wilt indienen bij GewoonGers? Dan kan dit via het klachtenformulier op de website. Vul het formulier zo volledig mogelijk in om een snelle verwerking te bevorderen. GewoonGers zal je binnen 2 werkdagen bellen om inhoudelijk op je klacht te reageren. Mocht je niet opnemen, sturen we je een mail.

      Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je als consument en zakelijke klant je klacht ter bemiddeling voorleggen aan Thuiswinkel via www.thuiswinkel.org óf als consument aan de Geschillencommissie via het Europees ODR platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

       

Staat jouw vraag er niet tussen?

Voor meer informatie kun je contact opnemen via e-mail of telefonisch via 010 – 307 28 89